2012. november 16., péntek

Első nap: Ragyogok, mint a csillag

Cím: Ragyogok, mint a csillag
Csapat: Felix Felicis
Kulcsok: sisakvirág, Nagy Medve( Ursua Maior)
Figyelmeztetések: -
Korhatár: 12
Leírás: Roxanne Weasley és a vakáció, nos, sok gyerekekkel ellentétben ez a lány nem repes e
szó hallatán. Sőt, a nyári szünidőtől retteg, inkább a Roxfortban maradna. De mi okozhatja ezt az
utálatot? Miért agyal állandóan Roxanne? És ki az a rejtélyes család, aki a szünidőt náluk tölti? (Miért
ébreszt a család fiatalabb tagja furcsa érzelmeket a lányban?) Roxanne-nek van-e elég bátorsága
szembenézni a félelmeivel? És ha sikerül, akkor megvalósíthatja-e legnagyobb álmát? A jogok
Rowlingé, én csak eljátszottam az általa kitalált szereplőkkel, és próbáltam még hozzáadni egy két új
karaktert is.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Író!

    Be kell valljam, nagyon magával ragadott a történeted :) Nagyon tetszett, hogy Roxanne lett a főszereplőd, mert róla nem sokat olvastam még, izgalmas volt megismerni :) Az is nagyon találó volt, hogy George és Angelina hogyan jöttek össze, teljesen át tudtam érezni Roxi bizonytalanságát, kétségeit. Ginny kellő spiritusszal rendelkezett, el tudom róla képzelni, hogy így irányítja unokahúga karrierjét. Az az ötlet, hogy Roxanne mi akar lenni később, egyszerűen zseniális volt! Azt a történetet is élveztem, ahogy rátalál a Szükség szobájára, belegondolva, tényleg borzalmas lehetett neki a nyár. Igen ám, de jött Arkasz! Hah! Az elején kapunk egy átlagos kis boszit, akit csak a zene meg a kviddics érdekel, aztán hirtelen kiugrik a varázspálcából ez az álompasi! :D

    Maga az is nagyon tetszett, hogy E/1-ben írtad le a cselekményt, így sokkal jobban át lehetett érezni Roxanne érzéseit, vívódásait. A kulcsok teljes mértékben rendben voltak, a Medvét és a sisakvirágot is remekül beleépítetted a történetbe. Fredről is szót kellene ejtenünk, hékás :D

    "– Mi az, haver – szólította meg Fred -, ha valami sárga vagy barna ügyed lenne, akkor mi
    megvárunk, csak menj a fák sűrűjébe!"

    Ez volt a kedvenc részem tőle. Hangosan kacagtam rajta, több ilyet is tehettél volna bele :P

    A cselekmény gördülékeny volt, azt hiszem, mindent értettem benne :))

    És a vége! Nagyon megható lett :)) Benne volt a karakterfejlődés, de mi az, hogy Roxi azt gondolja, a bőrszín miatt nem illenek össze? Ebben a lányban belső rasszizmusra utaló jelek vannak xD

    Összefoglaló pontozás, mert végül is ez a lényeg az egész hablatyból, amit itt összehordtam :)
    Elsődleges kulcs: 5/5
    Másodlagos kulcs:5/5
    Cselekmény:5/5
    Szereplők:5/5
    Stílus:5/5
    Tetszés:5*****/5

    Pusszantalak! :*
    Pix

    VálaszTörlés
  2. Kedves Író!

    "Férfiasan" bevallom, hogy Roxanne olyannyira ismeretlen volt eddig a számomra, hogy a létezéséről sem tudtam. ^^'' Most viszont megkedveltem a történeteden keresztül, igazán szimpatikussá vált a szememben - már csak azért is, mert nem tipikus tizenévesnek ábrázoltad. Itt szeretném kiemelni a zongorát meg a dalszövegszerzést, amelyek segítségével izgalmasabbá és különlegesebbé tetted a karakterét. (Zárójelesen jegyzem meg, hogy a verspublikálás öröme megmosolyogtatott engem is, mert felidéztette egy hasonló élményemet. ^^) Fred, Ginny és a többiek jellemével sem volt semmiféle problémám, viszont Arkasz eleinte kiábrándítóan tökéletesnek tűnt - aztán azon kaptam magam, hogy picit én is beleszerettem. :D (Még egy zárójel: a teddys mondatokért pluszpont jár, mert elfogult vagyok. :D)

    A művészetbe fojtott fájdalom említését nagyon szuper ötletnek találtam: életszerűbbé, hihetőbbé vált általa a műved. Különösen az alkotásban való elmerülést és a futás közbeni töprengést éreztem hátborzongatóan ismerősnek. :) És az is mennyire igaz, hogy a családunk, a gyökereink milyen meghatározóak lehetnek az életünkben; néha irgalmatlanul nehéz megfelelni az elvárásoknak, vagy kitörni a hagyományokból...

    Az elsődleges és másodlagos kulcsodat ugyancsak ügyesen oldottad meg. :) Vicces, hogy Ursula gyakorlatilag csillagjós. XD

    Összességében fordulatos, eseménydús, de abszolút követhető volt a cselekmény, és szépen, élvezhetően fogalmaztad meg. :) Helyesírási hibát sem nagyon találtam, bár őszintén szólva túlságosan magukkal ragadtak a történések, így előfordulhat, hogy átsiklottam felettük. ^^''

    Nos, a pontjaim a fentiek fényében a következők:

    Elsődleges kulcs: 5
    Másodlagos kulcs: 5
    Cselekmény: 5
    Szereplők: 5
    Stílus: 5
    Tetszés: 5

    Gratulálok, és köszönöm az élményt! :)
    Puszi,
    Remie, Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán!)

    VálaszTörlés